מדריכים דנה זליגמן, יואב גינזבורג, רוית כהן – בן נון
- יעד: המתמחה ירכוש גישה, ידע ומיומנות בפתרון בעיות קליניות.
- מטרות:
- המתמחה יזהה ויגדיר בעיות קליניות של מטופליו
- המתמחה ישתמש במקורות מידע רלבנטיים לפתרון הבעיות
- המתמחה ירכוש ויתרגל שיטות לימוד עצמי ולמידת עמיתים
- שיטות:
- למידה דרך סיפורי מקרה קליניים שיוצגו ע"י המדריכים והלומדים.
- הלומדים:
- יזהו בעיות מרכזיות של המטופל
- יתרגלו חציבת מידע
- יתרגלו למידת עמיתים בקבוצות קטנות
- יתרגלו הצגת מידע
- יתרגלו בניית תוכנית טיפול והצגתה
- מטלות והערכה:
- השתתפות פעילה
- בחירה ועיבוד מקרה קליני והצגתו לקבוצה-
- כל לומד אחראי להכנת מקרה אחד.
- מקרים יוכנו ויוצגו למדריכים טרם השיעור.
- הצגת מטלה קטנה שתעלה במהלך פתרון בעיה קלינית.
- עקרונות בניית מקרה
- מקרה רפואי בעל עניין או חשיבות קלינית
- הגדרה של הבעיות שמעוניינים ללמוד מהמקרה
- איסוף מידע קליני למענה על השאלות העיקריות
- הכנת המקרה להצגה.