למידה מבוססת בעיות קליניות

מדריכים דנה זליגמן, יואב גינזבורג, רוית כהן – בן נון

 

  • יעד: המתמחה ירכוש גישה, ידע ומיומנות בפתרון בעיות קליניות.

 

  • מטרות:
    • המתמחה יזהה ויגדיר בעיות קליניות של מטופליו
    • המתמחה ישתמש במקורות מידע רלבנטיים לפתרון הבעיות
    • המתמחה ירכוש ויתרגל שיטות לימוד עצמי ולמידת עמיתים
  • שיטות:
    • למידה דרך סיפורי מקרה קליניים שיוצגו ע"י המדריכים והלומדים.
    • הלומדים:
      • יזהו בעיות מרכזיות של המטופל
      • יתרגלו חציבת מידע
      • יתרגלו למידת עמיתים בקבוצות קטנות
      • יתרגלו הצגת מידע
      • יתרגלו בניית תוכנית טיפול והצגתה
  • מטלות והערכה:
    • השתתפות פעילה
  • בחירה ועיבוד מקרה קליני והצגתו לקבוצה-
    • כל לומד אחראי להכנת מקרה אחד.
    • מקרים יוכנו ויוצגו למדריכים טרם השיעור.
  • הצגת מטלה קטנה שתעלה במהלך פתרון בעיה קלינית.
  • עקרונות בניית מקרה
    • מקרה רפואי בעל עניין או חשיבות קלינית
    • הגדרה של הבעיות  שמעוניינים ללמוד מהמקרה
    • איסוף מידע קליני למענה על השאלות העיקריות
    • הכנת המקרה להצגה.