למידה מבוססת בעיות קליניות

למידה מבוססת בעיות קליניות

מדריכים דנה זליגמן, יואב גינזבורג, רוית כהן – בן נון

 

  • יעד: המתמחה ירכוש גישה, ידע ומיומנות בפתרון בעיות קליניות.

 

  • מטרות:
    • המתמחה יזהה ויגדיר בעיות קליניות של מטופליו.
    • המתמחה יעמיק ידע קליני בנושאי ליבה ברפואת המשפחה.
    • המתמחה יכיר וישתמש במקורות מידע איכותיים ורלבנטיים לפתרון הבעיות.
    • המתמחה ירכוש ויתרגל שיטות לימוד עצמי ולמידת עמיתים.
  • שיטות:
    • למידה דרך סיפורי מקרה קליניים שיוצגו ע"י המדריכים והלומדים.
    • הלומדים:
      • יזהו בעיות מרכזיות של המטופל
      • יתרגלו חציבת מידע ממקורות איכותיים
      • יתרגלו למידת עמיתים בקבוצות קטנות
      • יתרגלו הצגת בעיה רפואית והצגת מידע
  • מטלות והערכה:
    • השתתפות פעילה
  • בחירה ועיבוד מקרה קליני והצגתו לקבוצה.
    • כל לומד אחראי להכנת מקרה אחד.
    • מקרים יוכנו ויוצגו למדריכים בתחילת הקורס
    • מכין מקרה יכין שאלות סיכום לדיון בסיום המפגש.
    • מכין מקרה יכין סיכום כתוב לכל חבריו לקבוצה.
  • הצגת מטלה קטנה שתעלה במהלך פתרון בעיה קלינית, תישלח עד מוצ"ש טרם השיעור.
  • עקרונות בניית מקרה
    • מקרה רפואי בעל עניין או חשיבות קלינית
    • הגדרה של הבעיות שמעוניינים ללמוד מהמקרה
    • איסוף מידע קליני למענה על השאלות העיקריות
    • הכנת המקרה להצגה.