למידה מבוססת בעיות קליניות
מדריכים דנה זליגמן, יואב גינזבורג, רוית כהן – בן נון
- יעד: המתמחה ירכוש גישה, ידע ומיומנות בפתרון בעיות קליניות.
- מטרות:
- המתמחה יזהה ויגדיר בעיות קליניות של מטופליו.
- המתמחה יעמיק ידע קליני בנושאי ליבה ברפואת המשפחה.
- המתמחה יכיר וישתמש במקורות מידע איכותיים ורלבנטיים לפתרון הבעיות.
- המתמחה ירכוש ויתרגל שיטות לימוד עצמי ולמידת עמיתים.
- שיטות:
- למידה דרך סיפורי מקרה קליניים שיוצגו ע"י המדריכים והלומדים.
- הלומדים:
- יזהו בעיות מרכזיות של המטופל
- יתרגלו חציבת מידע ממקורות איכותיים
- יתרגלו למידת עמיתים בקבוצות קטנות
- יתרגלו הצגת בעיה רפואית והצגת מידע
- מטלות והערכה:
- השתתפות פעילה
- בחירה ועיבוד מקרה קליני והצגתו לקבוצה.
- כל לומד אחראי להכנת מקרה אחד.
- מקרים יוכנו ויוצגו למדריכים בתחילת הקורס
- מכין מקרה יכין שאלות סיכום לדיון בסיום המפגש.
- מכין מקרה יכין סיכום כתוב לכל חבריו לקבוצה.
- הצגת מטלה קטנה שתעלה במהלך פתרון בעיה קלינית, תישלח עד מוצ"ש טרם השיעור.
- עקרונות בניית מקרה
- מקרה רפואי בעל עניין או חשיבות קלינית
- הגדרה של הבעיות שמעוניינים ללמוד מהמקרה
- איסוף מידע קליני למענה על השאלות העיקריות
- הכנת המקרה להצגה.